torsdag 2 juni 2011

Många nätter i rad ----- Many nights in a row

Nu har det blivit 3 nätter i rad ute i skogen och snart ger jag mig ut på den fjärde. Vädret är lovande och jag ska bege mig till ett område en bit norr om Oskarshamn. Här fanns det väldigt gott om skärror förra året så förhoppningarna är stora på den här natten. Igår natt så blev det 2 ringmärkta och jag hörde 4 spelande och hade en hona som var framme vid nätet.

Now it's three nights in a row in the woods and soon I going out on the fourth. The weather is promising and I will go to an area a little north of Oskarshamn. Here were very good for spining nightjars last year, so there are high hopes on this night. Last night it became two ringed nightjars and I heard four singing and had a female that was at the net.

1 kommentar:

  1. Hej Urban
    Har också varit ute 3 nätter nu men det har inte blivit någon mer märkt (haft minst 2 som studsat) har nog minst 11 revir inom ett litet område endast 5km hemifrån.
    Lycka till inatt.
    //Svahn

    SvaraRadera