fredag 28 juni 2013

Ringmärkning av ungar. ---------- Ringing of chicks.

Igår så var jag och ringmärkte de två stora ungarna som vi hittade för ett tag sedan. När jag kom fram till boet efter att det kommit en regnskur så låg det två stycken vuxna hos ungarna, och jag förutsatte att det var hanen och honan. Den som låg bredvid lättade på några meters håll och det var hanen som flög iväg och spelade skadad. Den andra som skyddade ungarna låg kvar till jag var alldeles intill innan den lättade, och då visade det sig att även detta var en hane!!!!!???
Honan sågs inte till alls så hon kanske har en ny kull på gång någonstans. Men frågan på varför det var två hanar hos ungarna får vi kanske inget svar på?
De små ungarna började hota mig med öppen mun när jag skulle ta de och när handen kom för nära så hoppade de fram och nafsade mig i handen som försvar. Vilken räv som helst skulle bli rädd för det skulle jag tro.


 Två vuxna hanar hos ungarna. ------- Two adult males with the ckicks.

 En unge under var vinge. . --------- Chicks under the wings.

 Välkamoflerade ungar. -------- Well camouflaged chicks.

 Vägning. ------ Weighting.

 Stor mun. ------- Big mouth.

 Liten unge. ------- Small chicks.

 Hotande unge. -------- Defending chicks.

En av de vuxna. -------- One of the adults.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar