fredag 7 juni 2013

Inatt blir det spännande. --------- Tonight it will be exciting.

Inatt så ska Gabriel Norevik och jag göra årets första försök att fånga några nattskärror med ljuslogg på, så det är en spännande natt vi har framför oss. Det är första gången som det området besöks då vi har bestämt att vi inte ska störa skärrorna innan det var dags att satsa ordentligt. De två senaste nätterna har bjudit på varierad aktivitet hos nattskärrorna, så vi får se hur de beter sig inatt. Igår natt så var aktiviteten på topp och jag lyckades fånga två nattskärror på lite drygt 30 minuter och hade en till som var riktigt nära att fångas innan jag var tvungen att avsluta för natten
Hittills i år så har det blivit 12 st fångade nattskärror och jag har tagit nattskärra nästan varje natt som jag varit ute.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar