onsdag 25 maj 2011

Ingen Nattskärra denna kväll. - No nightjar this evening.

Ikväll så var det lite blåsigt när jag åkte ut i skogen i skymningen. På det första stället så hörde jag 3 spelande ex på ganska långt håll, så jag gjorde ett försök att fånga någon av dessa. Men ingen kom flygande när CD-spelaren startades, kanske var det för blåsigt för att de skulle höra något då hållet fortfarande var långt när jag tagit mig närmare. När jag åkte därifrån så satt det en Nattskärre hane mitt på vägen och den flög upp precis framför bilen. Jag stannade på ett par ställen till utan att höra något och vinden hade ökat ännu mer, så jag gav upp för denna kväll.

Tonight it was a bit windy when I went into the woods at dusk. In the first place I heard three singing as a relatively far distance, so I made ​​an attempt to capture one of these. But no one came flying when the CD player started, maybe it was too windy for them to hear anything when it was still a long way when I took me closer. When I vent back with the car so it sat a Nightjar male in the middle of the road and it flew up in front of the car. I stopped in a few places more without hearing something and the wind had increased even more, so I gave up for this evening.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar