måndag 30 maj 2011

En dålig natt. ----- A bad night.

Igår kväll åkte jag ut i skogen eftersom det hade slutat blåsa. På första stället så hörde jag 2 st spelande Nattskärror, och jag satte upp nätet. En kom flygande men attackerade inte CD-spelaren så det blev ingen fångst. Jag åkte runt en del men inga mer nattskärror hördes för vinden ökade och gjorde det omöjligt att höra någon längra sträcka. Så det var bara att åka hem igen.
Nu ikväll så är det helt vindstilla så efter att jag slutat jobbet kl 23:15 så bär det av ut i skogen igen. Förhoppningsvis så börjar det inte blåsa något så jag kan vara ute hela natten.

Last night I went out into the woods because it had stopped blowing. In the first place I heard two pc singing nightjars, and I set up the net. One flew over me but did not attack the player so there was no catch. I drove around some more but no nightjars were heard because the wind  made ​​it impossible to hear any longer distances. So it was just to go home again.

Now tonight, it's quite calm so after I stopped work at 23:15 so it's off to the woods again. Hopefully it starts not blow anything so I can stay out all night.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar