onsdag 11 juli 2012

Nu är det riktigt bra!

De senaste 2 nätterna har det varit riktigt bra fart på Nattskärrorna. Det är gott om spelande skärror och många spelar hela natten igenom, så det är bara att välja och vraka vilka man ska prova att fånga. 6 st har blivit märkta dessa 2 nätter och om det fortsätter så här ett tag till så kan jag nog fånga lite mer än fjolårets 44 ex. Jag är nu uppe i strax över 30 fångade ex än så länge. Spelaktiviteten brukar avta när äggen kläcks har jag märkt tidigare år, så vi får se när det blir i år. För 2 nätter sedan så fångade jag en hona och hon hade ett ägg i magen men ingen utvecklad ruvfläck än. Så om hon är riktvisande för hela beståndet så är det minst närmare tre veckors fångst kvar. I år har jag också satsat på att optimera fångstmöjligheterna så mycket som möjligt, och jag tror att det gett önskad effekt. Så i ett senare inlägg tänkte jag presentera vad jag gjort och kommit fram till. Om några timmar så väntar ännu en natt i skogen när jag slutat jobbet, och vädret verkar bli lite bättre än de senaste nätterna så jag ser fram mot natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar