onsdag 13 juni 2012

En galen natt. ---------- A crazy night.

Natten som gick blev helt galet underbar. Från midnatt så fångade jag 5 st nattskärror innan det blev för ljust ute och 2 av dessa var ringmärkta av mig tidigare  2010 och 2011. Och återfångades på samma plats igen. Till att börja med så var de lite tröga men vartefter det blev lite kyligare så tände de till ordentligt och betedde sig helt crazy. Jag hade till och med en som satte sig på attrappen på CD-spelaren, och satt där en bra stund innan den flög in i nätet. På ett annat ställe så fångade jag 2 st på samma plats och en tredje var också intresserad, och det har aldrig hänt mig att 2 st fångats på samma plats vid samma tillfälle tidigare. Jag har nu passerat 100 fångade nattskärror under mina 3 år, men det är 5 st kvar innan jag har ringmärkt 100 st. Det kanske blir inatt?  För givetvis ska man ut inatt igen!!!

 Nattskärrenatt. -------- Nightjar night.

 Nattskärra på attrappen. --------- Nightjar on dummien.

 Nattskärra på attrappen. --------- Nightjar on dummien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar