lördag 31 maj 2014

Idag är det dags igen. ------- Today it´s time again.

Om några timmar så åker jag ut i skogen igen för att tillbringa en helnatt i Misterhultsskogarna denna gång och jag hoppas på att fånga ett flertal Nattskärror.
Samtliga Nattskärror som jag fångar fotograferas förutom den ordinarie ringmärkningsproceduren och detta gör jag för att ha ett så stort bildmaterial som möjligt att arbeta med när jag funderar på åldersbestämningen av fjolårsungar mm. Jag tar bilder på vingen, huvudet, och stjärtens båda sidor. På undersidan så ser jag också till att de undre stjärttäckarna syns på bilden som jag tar.

 Vingens ovansida. ------ Upper wing.

 Huvudet. ------- The head.

 Stjärtens ovansida. --------- Upper tail.

 Stjärtens undersida med stjärttäckarna. ------ Bottom tail with tailcoverts.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar